Reval Cup Tallinnassa
Julkaistu: 17.11.2018 00.00

Lähdimme reissuun aikaisin perjantaiaamuna klo 07:30 Ylivieskan abc:ltä. Tiedossa oli pitkä matka, joten matkaan oltiin varattu jonkun verran tekemistä. Pelikortteja oli monia mukana, ja musiikki soi oikeastaan koko ajan kun auto liikkui. Hauskaa oli koko porukalla alusta asti, ja se varmasti kuului koko linja-autossa.

Pysähdyimme syömään Vierumäen ABC:llä, jonne oli varattu meille noutopöytä, josta sai syödä niin paljon kun kukakin jaksoi. Kaupassakin käytiin ostamassa hieman lisää evästä matkalle, koska matkaa oli vielä yli puolet jäljellä.

Loppumatka olikin sitten hieman rauhallisempaa. Vaikka musiikki soi edelleen, niin väsy rupesi painaa kuitenkin jo päälle ja moni nukkui. Nukkui siellä pari myös ihan lattialla penkkien välissä, koska tila oli ahdas kaikkineen tavaroineen. Kun Helsinkiin päästiin, oli viimeisetkin kyllä jo heränneet katselemaan maisemia. Olimme matkanneet reippaasti, jonka takia olimme hyvin aikataulussa. Pääsimme Helsingin satamaan hieman yli kolme, ja laivaan pääsi jo nousemaan 15:50.

Kun laivaan päästiin, oli ensimmäinen 20min oikeastaan vai hakemista tavaroillemme. Käveltiin jonku aikaa edestakaisin, kunnes löysimme vihdoin paikan mihin pystyimme jättää tavarat. Yhden aikuisen piti kyllä jäädä tavaroita vahtimaan, mutta ei se menoa haitannut. Pelaajilla oli jo kova hinku päästä kiertelemään kauppoja, joten yhdessä sovimme että liikumme yhtenä porukkana. Kaupan sisällä saa sitten hajottautua eri porukoihin kiertelemään.

Kun kaupat oltiin kierretty, kokoonnuimme taas tavaroidemme luokse päättämään mitä seuraavaksi teemme. Päädyimme siihen että lähdemme käymään katselemassa kannella. Pari pelaajaa oli siellä jo ehtinyt kyllä käydä omin nokkineen, joten kaikki eivät halunneet lähteä. Halukkaat siis lähtivät, ja jotka eivät halunneet tulla, jäivät alas. Tavaroiden luona ei ollut pakko jököttää, kunhan on koko ajan näköyhteyden päässä.

Aika kului nopeasti, ja jo hetken päästä piti kerääntyä jälleen porukkaan odottamaan laivan pysähtymistä Tallinnan satamaan. Pelaajista huomasi jo pientä matkaväsymystä mutta tiedettiin kohta olevamme perillä, joten hyvin jaksettiin. Kun laiva pysähtyi, alkoi väentungos vyöryä pois laivasta, eli ahdasta oli. Kuitenkin kaikki pääsi pois laivasta, joten sitten piti vielä etsiä meidän linja-auto. Se ei sitten ollutkaan niin mutkatonta. Linja-autokuski joka meille oltiin luvattu, ei lopulta ollutkaan se kuski joka ajoi meidät hotellille. Odotimme n. 20min ulkona hirveiden kantamusten kanssa,väsytti ja paleli. Rupesi turhautuminen näkyä, vaikka vielä pahin oli edessä.

Kun kuski löytyi vihdoin, pystyi kaikki hengähtää hieman, kohta olemme perillä. Tai ainakin niin luulimme, koska emme tienneet Tallinnan ruuhkaa. Matka hotellille oli alle 10km, mutta matkaan meni 30min ruuhkan takia.

Sitten olimme vihdoin perillä klo 19:30. Eli 12h olimme matkanneet. Kaikilla oli tiedossa, että hotelli missä olemme ei ole mikään 5-tähden hotelli, mutta joitakin huoneet järkyttivät silti hieman. Kun alkujärkytyksestä selvittiin, oli paikka oikeasti kotoisa. Kun tavarat oltiin viety huoneisiin, menimme suoraan iltpalalle. Iltapalalta sitten iltahommat. Aikaa jäi kyllä runsaasti ennen hiljentymistä, joten se käytettiin paikkaan tutustumiseen ja kiertelyyn. Ajoissa piti silti mennä nukkumaan, koska aamulla oli herätys aikaisin, ja peleihin piti latautua. Kaikkien osalta sääntö ei toiminut täydellisesti, mutta kaikki pääsivät silti nukkumaa.

Aamulla herättiin sitten uuteen aamuun klo 07:45. Menimme suoraan syömään aamupalan. Ruokailuun ei oltu oikeastaan sääntöjä annettu, mutta ruokailut toimi ilman sääntöjäkin todella hyvin. Kun olimme tankanneet itsemme täyteen hyvää ruokaa, oli pelaajilla taas hetki vapaata, ennen kuin piti lähteä ensimmäiseen peliin.

Ensimmäinen peli oli Ruotsin EIK:ta vastaan. Kaikkia tuntui hieman jännittävän ensimmäinen peli, mutta jännitys katosi pelin myötä. Ensimmäinen peli päättyi ikävästi meidän 1-3 tappioon, mutta kaikki olivat pelanneet loistavasti, eikä ketään tuntunut harmittavan pelin lopullinen tulos.

Pelin jälkeen menimme sitten taas hotellille syömään. Nauru raikui koko hotellin läpi, ja meininki oli loistava. Hyvällä fiiliksellä lähdettiin siis toiseenkin peliin. Olimme olleet hotellilla n. 45min, kunnes oli lähtö jälleen kentälle. Onneksi kenttä ei ollut kaukana. Seuraava peli olikin sitte Saku sporttia vastaan. Peli oli loistava esitys pelaajilta,vaikka alkulämmöt oli jäänyt hieman vähälle. Se ei kyllä pelissä näkynyt, vaan voitimme pelin ansaitusti 2-1.

Kahden pelin jälkeen ei väsymys kovinkaan näyttänyt edes painavan, palasimme hotellille. Pelien välissä meillä oli aina omaa aikaa ja puuhailtiin hotellilla kaikenlaista, kuten testattiin hierontatuoleja ja tutustuttiin vastustajien pelaajiin. Monet meistä hyödynsivät ruotsin ja enkun kielentaitojaan Eckeröläisten kanssa jutelessa. Kerroimme heille Suomesta ja puhuimme niitä näitä.

Kolmanteen peliin lähettiin voittoasenteella (niinkuin kyllä kaikkiin muihinkin). Tiedettiin että nyt jos voitetaan niin päästään lohkon kakkosiksi ja seuraavana päivänä pelaamaan sijoista 4-6. Voitettiin peli 1-0 Espoota vastaan. Se oli kyllä ainakin omasta mielestä kiva peli ja oon kyllä aika ylypiä meijän kaikista tytöistä! Sunnuntaihin lähdettäsiin siis hyvällä mielellä kun takataskussa oli voittoja kaksi kolmesta pelistä.

Käytiin ostamassa vähän välipalaa kaupasta ja kävelimme takaisin hotellille sillä olimme lähdössä shoppailemaan! Jes! Sitä oltiin ootettu, vaikka tietenki pelit oli se ykkös juttu ja koska oltiin oltu kilttejä tyttöjä nii ihanaiset lähti meijän kaa vähä tallinnan keskustaan shoppaileen. Ruokailu tapahtuisi vasta illalla kun saavumme takaisin hotelliin. Suihkuun ensin sitten kaupoille!

Mentiin bussilla keskustaan viru-keskukseen. Siellä oli monta kivaa kauppaa, ite en löytäny yhtään mitään mutta osalle kyllä tarttu sieltä pari juttua matkaan. Oli kivaa ja mun mielestä oli ihan huippua vaan kiertää kauppoja parhaassa mahdollisessa seurassa.

Ku päästiin hotellille takasi nii mentii syömään ja tuo ruoka maistu nyt paremmalta ku ennen. Voi johtua siitä että oli nii hirviä nälkä tai sitte siitä hyvästä kanasta ja kastikkeesta, nami.

Mentii jutskailee taas meijän uusille kavereille Ruotsista. Ne oli ihan mukavia. Sitte ihanaiset vihanaiset sano, että pitää painua pehkuihin. Ja sittenhä me mentiin. Kaikkia väsytti kyllä ihan sairaasti ku ottaa huomioon vielä perjantain pitkän matkustuksen, kolme peliä ja kävelyn kaupoilla. Nukahettiin aika nopiasti, vaikka seinän takana kuorsaski joku ruotsalaisvalmentaja aika kovaan ääneen.

Sunnuntaiaamuna herättiin klo 7.00. Aamupalan jälkeen lähdettiin heti kentälle ja vastassa oli koko viron ikäluokkamme toiseksi paras tyttöjoukkue FC Kuressaare. Voitimme pelin 3-2.

Sunnuntain kahden pelin välissä ei ollut juurikaan aikaa joten jäimme hallille/pukkariin siksi aikaa, kunnes lähdimme lämmittelemään.

Sunnuntain toinen ja samalla koko turnauksen viimeinen peli oli JK Tabasalua vastaan, pelin hävisimme erittäin niukasti ja todella hyvällä pelillä 1-0.

Pelin jälkeen hotellille suihkuun, syömään ja pakkaamaan. Kaiken tuon jälkeen kävimme vielä kaupassa ja klo. 15 alkoi sitten matka satamaan. Laiva lähti klo. 16.30. Laivalla oli hauska shoppailla vähän tuliaisia perheille ja kavereille. Matka tuntui yllättävän hitaalta.

Kun päästiin Helsinkiin, hypättiin meijän bussiin ja siitähän se linkkumatka sitten alkoi. Matka oli pitkä ja väsymys alkoi painaa. Pysähdyimme matkan aikana pari kertaa huoltsikalla ja kova väsymys oli erittäin läsnä. Katottii ajankuluks vähä barbieta ja ice agea. Tai toiset kahto ja toiset häiritsi (Hups). Loppumatkasta suurinosa nukkui ja toiset jutteli joukkueen tulevaisuudesta ja kaikesta muusta mukavasta. Koko kotimatka kesti yhteensä 12h ja kun perille päästiin klo 2.30 oli kaikki ihan unenpöpperössä.

Kaikin puolin oli todella huikea ja ikimuistoinen reissu. Oon kiitollinen että sain jakaa tän kokemuksen kaikkien ihanien huipputyyppien kanssa. Toivon että vastaavia reissuja on tulossa vielä lisää sillä nämä jos jotkut kasvattavat yhteishenkeä ja painuvat mieliimme loppu elämäksi. Kiitos!